Loading
a

Saturday, 23 April 2011

Describing a teacher - Talking about teachers - Fare la descrizione di un insegnante in inglese

Third Year


Hi kids!
I haven't got much time so I won't be able to prepare a map. 
Anyway, I've gathered some useful material we can use when we want to describe a teacher. First, you will find some adjectives (positive and negative in meaning) and then some sentences.
That's all folks! Hope it helps!

strict (= severo) or understanding (= comprensivo)


patient or impatient


organized and precise


dull (= piatto) /boring (= noioso) /monotonous  
or interesting/involving (coinvolgente)


helpful (= che ti aiuta)


flexible


patient or impatient


fair / impartial or unfair / partial


enthusiastic


committed, supportive, caring


Have a look at these links too:


ESL flow.com
Enchanted Learning - A list of adjectives


RICORDATE CHE POSSIAMO FARE PARAGONI (USO DEL COMPARATIVO):
Art is more interesting than geometry.
English is easier than Music.
My Art teacher is more helpful than my German teacher.
My Spanish teacher is stricter than my P.E. teacher.
FRASI
s/he's (very) good at maintaining discipline and order
(= è bravo/a a mantenere la disciplina e l'ordine)
s/he's not very good at maintaining discipline and order


s/he's a good speaker / listener


s/he works hard to stay up-to-date in his/her subject
(= lavora sodo per mantenersi aggiornato relativamente alla propria materia)


s/he  never/sometimes/always  gives extra homework for punishment
(= mai/qualche volta/ sempre... dà compiti extra per punizione)


s/he always explains everything using simple words and straightforward  examples.

(spiega sempre tutto utilizzando  parole semplici ed esempi chiari)

s/he  tends to explain everything using difficult words and complicated examples.
(= tende a spiegare tutto utilizzando parole difficili ed esempi complicati).


s/he jokes between serious explanations, so everyone can remember a topic better because it is closely associated with jokes.
(= scherza tra una spiegazione seria e l’altra in modo tale che tutti possono ricordare un argomento meglio perché è strettamente collegato alle osservazioni scherzose)

her/his explanations are too  serious and all s/he cares about is order and silence during lesson.
(= le sue spiegazioni sono troppo serie e tutto quello che a lui/lei importa è di avere ordine e silenzio durante la lezione)

s/he teaches things in many different ways in order to accommodate for unique learning styles.
(= insegna le cose in molti modi diversi al fine di adattarsi agli stili di apprendimento di ciascuno)

s/he keeps trying different methods.
(= continua a provare/sperimentare diversi metodi)

s/he sticks to the same old method and  s/he is not original, creative or innovative in any way.
(= è sempre attaccato al vecchio metodo di insegnamento e non è originale, creative o innovativo in nessun modo)



s/he is always ready to listen carefully whenever a student has a question to ask or has something to contribute.
(è sempre pronto/a ad ascoltare con attenzione ogni volta che uno studente ha una domanda da fare o vuole intervenire)
s/he doesn’t encourage students to contribute to the lesson or to ask questions.
(= non incoraggia gli studenti a intervenire o a fare domande)
s/he is a good listener
s/he is not a good listener (at all)
(= sa/non sa ascoltare)
s/he is friendly, nice and easy to get along with.
(= è amichevole ed è una persona con cui è facile andare d’accordo/approcciarsi)
s/he is distant and detached and not very friendly.
(= è distaccato/a e non molto amichevole)
s/he is passionate about her/his subject.
s/he is not very passionate about her/his subject.
(= è/non è appassionato/a della sua material)
most of the time  s/he is enthusiastic and full of energy.
(= il più delle volte è entusiasta e pieno/a di energia)
most of the time   s/he is dull, boring, monotonous.
(= il più delle volte è piatto/a, noioso/a, e monotono/a )
s/he  can take a boring subject or boring learning material and make it interesting.
That makes it much easier to learn and remember things.
(= è capace di partire da una materia o un materiale noioso e renderlo interessante.
Questo rende molto più facile imparare e ricordare le cose.
s/he loses his/her temper quite easily and makes a fuss even over irrelevant things.
(= perde le staffe abbastanza facilmente e fa tante storie anche per cose irrilevanti)
s/he has an excellent self-control and never loses his/her temper.
(= ha un ottimo auto-controllo e non perde mai le staffe.
s/he is impartial with marks/grades and  treats everyone in the class equally.
(= è imparziale con i voti e tratta tutti allo stesso modo in classe)
s/he is unfair and partial with some students.
(non è imparziale e fa preferenze)
s/he treats students with respect and never makes fun of them.
(= tratta gli studenti con rispetto e non li prende mai in giro)
s/he is not very respectful towards students and sometimes makes fun of them.
(= non è molto rispettoso con gli studenti e qualche volta  li prende in giro)


2 comments:

Anonymous said...

ciao prof.abbiamo visitato my english images.. è molto carino:):) kawtar e rita

Nadia Zaramella said...

Ciao carissime! Sito grazioso vero? Le immagini sono molto accattivanti! ;)